پایپ فیتینگ

وارد و تامین کننده کلیه مایحتاج نفت-گاز-پتروشیمی و ساختمانی

محصولات


نام محصول: فلنج عینکی

توضیحات:
فروش فلنج کور عینکی

فلنج کور عینکی (Spectacle Blind Flange) یکی از انواع فلنج های کاربردی مورد استفاده در صنایع لوله کشی و تاسیسات است. فلنج عینکی دارای ویژگی های منحصر به فرد خود بوده و در نتیجه کاربردهای خاصی نیز دارد. در برخی محل ها این فلنج به نام های فلنج اسپکتیکال یا سپکتیکال فلنج نیز شناخته می شود. مزیت و ویژگی مهم و خاص فلنج کور عینکی این است که قابلیت ایزوله کردن بخشی از لوله یا تجهیزات را فراهم می کند. در ادامه این مطلب بیشتر با این ویژگی آشنا می شویم.

انواع مختلف فلنج ها به طور کلی یکی از پر کاربرد ترین روش اتصال لوله ها، شیرآلات و سایر تجهیزات مورد استفاده در لوله کشی به یکدیگر هستند و در انواع مختلفی همچون فلنج لپ جوینت، فلنج اسلیپون، فلنج گلودار، فلنج ساکت ولد، فلنج کور، فلنج رینگ جوینت و دیگر مدل ها وجود دارند. در این مطلب با ویژگی ها و کاربرد های فلنج کور عینکی آشنا می شویم. همچنین مطالبی درباره مشخصات ابعادی فلنج عینکی می بینیم.

در یک تعریف ساده می توان گفت که، فلنج‌ ها از جمله اتصالاتی هستند، که خطوط لوله انتقال (با هر نوع سیال) را به یکدیگر متصل کرده، همچنین شیرآلات را به لوله‌های جوش داده شده، وصل می کنند. اصلی ترین ویژگی اتصالات به وسیله فلنج ها امکان باز و بسته کردن آن ها به وسیله پیچ و مهره است. این خاصیت باعث باعث شده است تا انواع مختلف فلنج ها محبوبیت بالایی در بازار داشته باشد و در صنایع مختلف بسیار استفاده شوند.

در ادامه به طور کامل با فلنج کور عینکی آشنا می‌شویم. به طور جزئی در ادامه مطالبی درباره مشخصات ابعادی فلنج عینکی، مزیت های استفاده از این فلنج و کاربرد فلنج عینکی می بینیم.

فلنج کور عینکی چیست؟
فلنج یکی از قسمت های اصلی و مهم در لوله کشی صنعتی است که وظیفه اتصال لوله ها به شیر آلات و دیگر اجزای سیستم تاسیساتی را بر عهده دارد. انواع مختلف فلنج تفاوت هایی با یکدیگر دارند که منجز به کاربرد آن ها در موارد متفاوت می شود. در این بخش به ارائه تعریف فلنج کور عینکی (فلنج عینکی) می پردازیم.

فلنج کور عینکی متشکل از دو قطعه دیسک است که این دو قطعه از قسمت میانی توسط یک پل فولادی به یکدیگر وصل شده اند. شکل ظاهری این فلنج شباهت زیادی به عینک مطالعه دارد و به همین منظور به فلنج عینکی معروف شده است. همان طور که اشاره کردیم، فلنج عینکی از دو دیسک تشکیل می شود که یکی از آن ها توپر بوده و مشابه فلنج کور جهت مسدود کردن جریان سیال خطوط لوله استفاده می شود. دیسک دیگر فلنج عینکی، بصورت یک دیسک تو خالی بوده که جهت باز نمودن مسیر عبور سیال مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه تولید و اتصال فلنج عینکی به طور خلاصه به شرح زیر است:

در یک توضیح ساده، فلنج کور عینکی به وسیله ماشینکاری قطعه ای فلزی که معمولا از جنس فولاد یا آلیاژهای فولادی است، تولید می شود. این قطعه به اندازه قطر خط لوله بریده شده و سبب تولید شدن فلنج عینکی می شود. فلنج کور عینکی بین دو فلنج دیگر بسته می شود و به وسیله یک گسکت مخصوص، آب بند می شود.
جهت استعلام قیمت فلنج عینکی، با کارشناسان فروش ما در پایپ فیتینگ 02136055307 در ارتباط باشید.

فلنج عینکی
طراحی سایت توسط گروه نرم افزاری سورنا