پایپ فیتینگ

وارد و تامین کننده کلیه مایحتاج نفت-گاز-پتروشیمی و ساختمانی

محصولات


نام محصول: گسکت اسپیرال وند یا واشر اسپیرال وند چیست؟

توضیحات:
گسکت اسپیرال وند یا واشر اسپیرال وند چیست؟
گسکت اسپیرال وند (Spiral Wound Gasket) برای آب بندی بین فلنج ها استفاده می شود که به دلیل ساختار داخلی مناسب در صنعت بسیار پر کاربرد می باشد و به 3 دسته بدون رینگ، با رینگ داخل و با رینگ خارج تقسیم بندی می شود.

انواع گسکت اسپیرال وند
گسکت اسپیرال (بدون رینگ)
گسکت اسپیرال (با رینگ داخل)
گسکت اسپیرال (با رینگ داخل و خارج)
لسیت گسکت اسپیرال وند


مشخصات فنی
مشخصات گسکت اسپیرال وند
گسکت که در اصطلاح به آن واشر و یا درزبند نیز گفته می شود، برای آب بند کردن بین دو جسم قرار می گیرد. برای جلوگیری از نشتی در سیستم ها از گسکت (Gasket) بین فلنج ها استفاده می شود که با سفت کردن پیچ های فلنج تعادل بین آن ها برقرار می شود. یکی از پر کاربردترین گسکت ها در صنعت گسکت اسپیرال وند می باشد که از دو لایه اصلی تشکیل می شود یکی از لایه ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و لایه دیگر بنا به کاربرد آن در صنعت از ازبست، تفلون و یا گرافیت ساخته شده است. این لایه ها با مقطع V شکل به دور هم تابیده شده اند که این عمل باعث می شود گسکت اسپیرال وند فشار بیشتری را تحمل کند. این گسکت از فلز و موادی نرم برای پر کردن لایه ها با ضخامتی یکسان تشکیل شده است و دارای دو نوع رینگ (رینگ داخلی و رینگ خارجی) می باشد که رینگ داخلی باعث آب بندی و جلوگیری از خورندگی فلنج می شود و رینگ خارجی برای جاگیری مناسب در فلنج و نصب با دقت و صحیح استفاده می شود.

گسکت اسپیرال وند یا واشر اسپیرال وند

گسکت اسپیرال وند از حلقه های فولادی تشکیل می شود که تا ضخامت 3.5 میلیمتر موجود می باشد. قابلیت ارتجاعی بودن در واشرها و مقاومت بالا باعث می شود در صنعت بسیار پر کاربرد و گزینه ی مناسبی باشد. گسکت های اسپیرال وند به دلیل استفاده از چندین حلقه متوالی نوار فلزی و ادغام با نوار میانی دارای آب بندی مناسبی می باشد. گسکت اسپیرال وند یکی از انواع واشرهای پرکاربرد در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می باشد، بسته به ویژگی های مکانیکی نوار فلزی شکل داده شده به صورت فنری عمل می کند که در دما و فشار های متغیر انعطاف پذیری بیشتری ارائه می دهد. این حلقه ها از جنس مناسبی ساخته شده است که می تواند فشار را تا 200 بار تحمل کند و محدوده دمایی 200- تا 1000 درجه سانتیگراد را در محیط های مختلف پوشش دهد. گسکت یا واشر اسپیرال وند به دلیل قابلیت ارتجاعی مناسب در برابر فشار ناگهانی و شوک دمایی و یا ارتعاش، بسیار مقاوم می باشد و با وجود نصب سریع و آسان هیچ گونه آسیبی به فلنج وارد نمی کند. گسکت مارپیچی اسپیرال وند تا سایز 60 اینچ در بازار موجود می باشد. گسکت های اسپیرال وند در کلاس های 150 و 300 همچنین گسکت های PN16 تا سایز های 10 اینچ آماده به تحویل می باشد، گسکت های با ابعاد خاص نیز قابل ارائه می باشد.

نحوه انتخاب گسکت اسپیرال وند
ابعاد (داخلی و خارجی)
فشار کاری
دمای کاری
متریال
اجزاء تشکیل دهنده گسکت های اسپیرال وند
فیلر: قسمت میانی گسکت فیلر نام دارد که با تحمل دما و فشار، مقاومت گسکت را بالا می برد. فیلر گسکت اسپیرال وند بیشتر از جنس گرافیت و تفلون می باشد، ولی از جنس های سیلیکون و میکا نیز ساخته می شود.
استریپ: قسمت فنری شکل گسکت اسپیرال وند که از جنس استیل 304 یا 316 می باشد. همانطور که گفته شد به صورت V شکل پیچیده شده و فشار وارده را تحمل می کند که باعث آببندی هر چه بیشتر می شود.
رینگ داخلی: این رینگ از جنس استیل 304، استیل 316 یا کربن استیل موجود می باشد که با تحمل فشاری بالا باعث ایجاد مقاومت فشاری در این بخش می شود.
رینگ خارجی: این رینگ نیز از جنس استیل 304، استیل 316 یا کربن استیل می باشد و با نگه داشتن بخش های داخلی گسکت باعث مقاومت هر چه بیشتر آن می شود.
مشخصات فنی گسکت اسپیرال وند

گسکت های اسپیرال وند گسکت اسپیرال وند
طراحی سایت توسط گروه نرم افزاری سورنا