شیر‌ کشویی کلاس 150

 مشخصات فنی

استاندارد

GATE VALVE W.C.B CLASS 150 ، FLANGED ENDS

میزان تحمل فشار

۲۰ بار

میزان تحمل دما

۴۰۰ درجه سانتیگراد

گیت ولو یا شیر دروازه ای یا شیر کشویی به طریقی طراحی شده است که افت فشار در موقعیت کاملا باز، در سراسر شیر به صفر رسانده و در صورت نیاز، جریان سیال را به طور کامل قطع می کند و جهت جریان سیال تغییر نمی کند. شیر کشویی یا گیت ولو از لحاظ عملکرد به دو دسته محور ثابت و محور متحرک تقسیم می شود.

شیرهای دروازه ای اغلب دارای انتهای فلنجی هستند که مطابق با استانداردهای ابعادی فلنج، سازگار با خط لوله سوراخ کاری شده اند. و با دروازه (دیسک) گوه ای به دلیل آب بندی بهتر در ناحیه نشیمنگاه تولید می گردند. شیرهای دروازه ای از چدن، فولاد کربنی چدنی، چدن داکتیل، فلز تفنگی، فولاد ضد زنگ، فولاد های آلیاژی و فولاد های آهنگری ساخته می شوند.

 

انواع شیر دروازه ای

انواع شیر دروازه ای یا گیت ولو قابل ارائه در هایپر صنعت فامکو عبارت است از:

  • شیر دروازه ای گوه ای
  • شیر دروازه ای موازی
  • شیر دروازه ای کانال دار
  • شیر دروازه ای چاقویی

شیر کشویی یا گیت ولو به دلیل به وجود آمدن تلاطم (ضربه قوچی) هنگام باز و بسته شدن، نمی توان برای کنترل کردن سیال استفاده کرد. از اینگونه شیرآلات عموما برای قطع و وصل جریان استفاده می شود و نمی توان از آنها برای شرایطی که نیاز به تنظیم جریان داریم استفاده کرد و این مورد به دلیل حساسیت نشیمنگاه ولو در برابر سایش می باشد. برای جلوگیری از سایش و فرسایش هر چه بیشتر در قسمت نشیمنگاه این شیر ها، از قرار دادن مجرابند در شرایط نزدیک به بسته شدن باید جلوگیری کرد. قطری که سیال فرآیندی در طول شیر از آن عبور می کند اساسا با قطر لوله برابر است. از این رو شیرهای دروازه ای زمانی که بطور کامل باز می شوند، تمایل به حداقل افت فشار را دارند.

تاریخچه شیر دروازه ای به سال ها پیش بر می گردد، یعنی زمانی که از یک ورق و یک اهرم متصل به آن مانند شیر چاقویی، برای بستن آب جوی و تقسیم بندی سهمیه آب مزارع کشاورزی استفاده می شد. به مرور زمان این شیر پیشرفت کرده و به شیر دروازه ای معروف شده است.

شیر کشویی از جنس های مختلفی تولید می شود که کاربرد آن ها با توجه به نوع، دما و فشار کاری سیال تعیین می شود به طور مثال شیر کشویی چدنی برای سیال های آب و فاضلاب استفاده می شود. از شیر کشویی فولادی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی همچنین از شیر کشویی استیل در صنایع غذایی، بهداشتی و سیال های اسیدی خاص و از شیر کشویی نیکل آلومینیوم برنز برای استفاده در آب دریا و صنایع استخراجی استفاده می شود. شیرهای دروازه ای در انواع خودکار (اتوماتیک) با محرک الکتریکی و پنوماتیکی وجود دارند، اما نوع دستی آن مقرون به صرفه تر است، زیرا این نوع شیر استفاده های نادری دارد.

 

با توجه به نوسان های بازار، جهت اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصولات با کارشناسان ما در پایپ فیتینگ در تماس باشید

 


                                                                     021-36055307